Hur gör ditt företag för att sticka ut, nå nya kunder och behålla de befintliga? Oavsett vilken bransch man ä verksam inom så är detta en nyckelfråga. För många så är lösningen att förlita sig på traditionell reklam. Man annonserar lite pliktskyldigt i tidningen, man kanske köper in lite radioreklam och har man pengar över så kör man en kampanj även i tv. Det kan fungera, men mest troligt är att det inte leder till något större förändring. Marknadsföring handlar om mer än så - och det behöver heller inte kosta så mycket.
Till mångt och mycket så handlar det om att skapa en egen identitet och bygga upp ett varumärke som en kund ska känna igen, känna sig trygg med och veta vad man får levererat om man går vidare. Detta oavsett om det handlar om produkter eller om att man säljer mer fysiska tjänster.
Hur bygger man då upp ett varumärke? Det enkla svaret är att man börjar synas. Man kan, som företagare, inte förvänta sig att kunderna ska komma till verksamheten och man kan inte, som många verkar tro, förlita sig på att ett gott rykte per automatik ska leda till ökad lönsamhet.
Man måste anstränga sig, man måste skapa sig en tydlig profil och man måste synas - överallt. Att synas överallt innebär inte att man ska vara påträngande och aggressiv som företag. Man ska vara smart och synas i sammanhang där potentiella kunder kan se varumärket, lägga det på minnet och sedan kunna använda sig av den vetskapen då det väl behövs.
Profilprodukter är ett typiskt sätt att marknadsföra sig överallt utan att behöva A) anstränga sig särskilt mycket och B) utan att spendera alltför mycket pengar. Nyckeln till att skapa attraktiva, säljande profilprodukter är att man tar professionell hjälp.
Ett företag som specialiserat sig på just detta är 4Sign. Det tar fram lösningar utifrån kundens behov och de kan visa upp flertalet lyckade case där de, genom sitt genomtänkta arbete, skapat en större lönsamhet för sina klienter. Ett säkert val som verkligen kan göra skillnad.
Hur arbetar då 4Sign med profilprodukter och marknadsföring? Vi kan ge några exempel på detta, men innan dess så ska vi säga att det handlar om en rikstäckande koncern som tar sig an uppdrag såväl hos större företag som hos mindre sådana. Det man gör och som skiljer sig från andra är att man skräddarsys lösningar utifrån varje kunds speciella behov.
Det man också kan erbjuda är att man exempelvis hjälper dig att ta fram en mer säljande logotyp och exempelvis en färg som sedan löper som en röd tråd genom hela din verksamhet - från kläder på de anställda och vidare till butiken eller kontoret.
4Sign kan skapa en helhet som ger dina kunder en trygghetskänsla - de känner igen sig, de vet vad de får och de känner sig hemma då de kommer in genom dörrarna. Det skapar ett mervärde som inte ska underskattas. Hur ska man då tänka? Vi ger några exempel på vad 4Sign kan erbjuda:
Där hade vi några av de lösningar som 4Sign är ledande inom. Vill du ha potential att nå nya kunder, öka lönsamheten och ta nästa steg så är det viktigt att börja i rätt ände. Se till att synas genom att låta proffs hjälpa dig med profilprodukter och marknadsföring. Det kommer du att tjäna på.