Hitta drömjobbet inom digital marknadsföring

Hitta drömjobbet inom digital marknadsföring. Vi befinner oss i lindan av en stor förändring gällande marknadsföring. Många företag har ännu inte upptäckt vinsterna som finns i att ta steget mot en mer digital sådan utan klamrar sig kvar vid gamla kanaler. Det är inte en fråga om utan när de väljer att byta.

Gamla kanaler och den äldre typer av marknadsföring är kostsam och den betalar sig sällan. Att exempelvis annonsera via tidningar eller genom reklam på tv är ofta att jämföra med att kasta pengarna i sjön. Varför? Jo, av den enkla anledningen att man dels inte har ett lika stort klientel som använder dessa medier idag och att man dels också sällan hittar den målgrupp man söker.

Digital marknadsföring å sin sida ger företag möjlighet att skräddarsy sin annonsering och sin marknadsföring mot den målgrupp man vill. Det är en fördel. En annan sådan är att man finns där kunderna är. 

Tar man exempelvis SEO som exempel så handlar det om att ge företag fördelen i att ranka högt på Google. Söker en person efter en specifik produkt - exempelvis en cykel - så kan man genom ett gediget arbete med SEO också se till att du som cykelförsäljare hamnar i topp på just det sökordet. SEM å sin sida ger dig - mot betalning - en möjlighet att ligga överst med speciella annonser.

Det finns definitivt ett värde i detta och här har vi inte ens nämnt sociala medier som även de erbjuder enorma mervärden sett till marknadsföring. Att använda Facebook, Twitter eller - framförallt - Instagram kan ge företag verkliga möjligheter till en ökad omsättning. Det handlar om framtiden, och den är redan här.

Skicka ditt CV till ett rekryteringsföretag

Har du kunskaper av digital marknadsföring? Då bör du söka jobb inom digital marknadsföring.  Du är definitivt intressant för företag och du kan utan tvekan hitta det drömjobb du söker. Hur? Vårt råd är att du tar hjälp av ett rekryteringsföretag. Många företag som söker dessa spetsegenskaper gör det via rekryteringsföretag snarare än genom de traditionella kanalerna.

Man lägger inte ut annonser, man beskriver vad man behöver och man låter rekryteringsföretagen sköta om all kontakt med kandidater och där man slutligen också hittar rätt person för sin digitala marknadsföring. En person som alltså - förhoppningsvis - är du.

Du presenteras för intressanta företag

Fördelen med att skicka ett CV till ett rekryteringsföretag ligger i att du inte söker ett specifikt jobb. Du söker jobb hela tiden. Med detta menas att du kommer att träffa företaget, de kommer att kolla upp dig, de kommer att se igenom dina kunskaper, din utbildning och din erfarenhet och de kommer att spara alla dessa uppgifter. Det kan innebära att du när som helst kan få ett samtal som öppnar upp för en ny anställning.

Låt oss säga att ett företag i Stockholm insett värdet av digital marknadsföring och behöver en person som sköter detta - något de kontaktar en rekryteringsfirma för. Av en händelse så är det exakt samma rekryteringsföretag som har dina uppgifter och som vet vem du är, vad du kan och vilka unika egenskaper du har. Man presenterar dig för företaget och där ni slutligen också bestämmer er för att köra vidare tillsammans. Så enkelt kan det faktiskt vara.

23 aug 2020

Välkommen!

Denna  webbplats behandlar ämnen som främst är relaterade till Rollups men även andra ämnen som har anknytning till reklam och marknadsföring.