4 skäl att använda rollups på mässan

Rollups används av många företag och organisationer för olika ändamål som marknadsföring och branding. De används också för olika typer av utställningar och mässor för att uppmärksamma sin närvara för sina kunder och skildra olika typer av produkter och tjänster. Eftersom det finns olika typer av rollups måste man tänka på att välja den rätta för sina behov.

1. Ett skäl till varför man bör överväga en vertikal banner är att de är stora nog att visa alla saker som företaget visar upp på mässan eller utställningen. Här finns också plats för företagets logotyp. Eftersom de oftast är tillverkade av lätt aluminium blir det enkelt för utställningsteamet att flytta runt och förvara den. Rollups är dessutom lätta att använda och montera eftersom de kommer med detaljerade instruktioner om hur användarna kan montera och demontera dem efter behov.

2. Ett annat skäl till att investera i sådana produkter är att de har stora fördelar gentemot den traditionella affischen enheter, de är säkrare att använda. Ingen behöver hänga upp dem eftersom det bara är att rulla ut banderollen som står på golvet.

3. Ytterligare en fördel över andra former av reklam är att rollups är mycket prisvärda. För en begränsad kostnad får man en effektiv banner i ögonhöjd som kommer att vara väl synlig för passerande potentiella kunder. Utan att öka kostnaden går det ocksDet har också visats att en större andel för banner ilikt vid att du får dina översättningar så snart som möjligt.  fall går detå att utforma dem med färger och bilder för att göra dem mer imponerande och iögonfallande, i syfte att öka antalet kunder. Det har också visats att de är mer attraktiva för förbipasserande vid mässor eller utställningar, jämfört med traditionellt marknadsföringsmaterial.

4. Besökarna kan snabbt och på ett överskådligt sätt ta del av all information som företaget vill dela med sig av på mässan. Då blir det lättare för företagets personal att ta hand om andra aktiviteter på utställningen, eftersom kunderna redan preparerats med nödvändig information.

Oavsett vilken typ av utställning eller mässa det handlar om bör företaget se till att de vet hur man rullar ut banderollen så att den står effektivt för att möta målgruppen. Det finns olika varianter av rollups på marknaden och användarna bör se till att de kan sitt eget sortiment. De kan t.ex. vara både dubbelsidiga eller enkelsidiga, men vilken som är bäst beror mycket på tillfället, som storleken på utställningsmontern.

27 sep 2013

Välkommen!

Denna  webbplats behandlar ämnen som främst är relaterade till Rollups men även andra ämnen som har anknytning till reklam och marknadsföring.