Blogg

Effektivisera ekonomin

5 apr 2019

Man kan öka lönsamheten rejält om man effektiviserar företagets ekonomi och bokföring. Det finns mycket mer man kan göra än man tror att göra i det vardagliga arbetet. Man vinner mycket på att ha bra struktur på bokföring och redovisning på företaget. Det är svårt att sköta bokföringen om man inte gör det på korrekt [...]


Naming – så går det till

2 apr 2019

Att namnge ett företag eller en produkt kräver listiga tankar och mycket efterforskning. Namnstrategi, eller naming som det kallas, skapar en tydligare position för ditt varumärke och hjälper dig att driva ditt företag framåt. Hur går det till och vem kan ha nytta av naming med hjälp av namnstrateger? varumärkesstrategi.se/naming kan berätta mer om naming [...]


Så gör du bättre visitkort

28 mar 2019

Du får bara en chans att göra ett första intryck. Det gäller även när det kommer till marknadsföring och visitkort. Vad vill du förmedla med ditt visitkort och hur når du dit? Till stor del gäller det att tänka till hur man utformar visitkortet och vilken information som finns med på det. Ska du ha [...]


Vikten av att sticka ut med din mässmonter

27 mar 2019

En branschmässa är ett fantastiskt tillfälle för ett företag att träffa nya kunder och presentera sin verksamhet. Till en mässa kommer ju människor som redan har ett intresse av det område man verkar inom; människor som är nyfikna och kunniga och dessutom intresserade av utvecklingen på området. I Sverige, och framför allt i Stockholm, arrangeras [...]


Vad gör ett digitaltryckeri?

21 feb 2019

Digitaltryck är en relativt ung tryckteknik som har förbättrat tryckprocesser på senare år. Precis som det låter, så finns det som ska tryckas på en dator eller annan enhet, varpå filen överförs till tryckmaskinen. Det här kan ske helt trådlöst och går, i sammanhanget, väldigt snabbt. Samtidigt är det inte alltid ett tillvägagångssätt som lämpar [...]


När du behöver dra igång ett projekt

20 sep 2018

Ska du dra igång ett projekt på ditt arbete, och känner dig osäker på hur du ska dra igång, eller vilken oranisation som är den bästa? Behöver du strukturera upp projketet så att du ser vem som gör vad, hur mycket varje åtgärd kostar och mycket mer? Då är det bra att känna till att [...]


Vilka använder sig av ett tryckeri?

19 jan 2018

Då det handlar om ett tryckeri så ser man att det främst handlar om en kundbas bestående av privatpersoner och företag. Då det kommer till privatpersoner så är denna krets lite mindre – eller de beställningar som de gör är mindre åtminstone – och här handlar det främst om att dessa besöker ett tryckeri för [...]


Tidningar som erbjuder lokal marknadsföring mot Stockholmsområdet

10 jan 2018

Som företagare kan det vara svårt att nå ut med sin marknadsföring till rätt målgrupp. Ofta läggs fokus på att nå ”så många som möjligt” när det egentligen är viktigare att nå ”rätt personer”. Det finns ett par lokala tidningar som kan användas för målinriktad marknadsföring i Stockholm. I detta exempel presenteras hur ett företag [...]


Här hittar du flest tryckerier i centrala Stockholm

21 dec 2017

Exakt var gränsen går för ”centrala Stockholm” beror lite på i vilket samband som området benämns. I detta fall har gränsen dragit norrut av E20, Djurgården till öster, Marieberg till väster och Gamla stan i söder. Inom detta område finns det även en stor täthet av olika tryckerier. Utöver det finns det även flera fotobutiker [...]


Enkla vägar för marknadsföring i Täby

16 feb 2017

De som säljer via E-handel har i stort sett hela Sverige som kundbas. Det spelar ingen roll om företaget är beläget i Malmö eller Kiruna. Man säljer till kunder över hela Sverige. När det kommer till mindre tjänsteföretag blir kundunderlaget betydligt mer lokalt. Detta åtminstone om man ser på branscher som städning, uteservering och underhållning. [...]


Rätt skylt kan betyda mycket för ditt företag

20 dec 2016

Utseendet spelar roll. Ansiktet utåt sätter tonen och skapar ett intresse. Eller väcker fel sorts känslor. Därför är det av största vikt att tänka på hur du skyltar för ditt företag. Med rätt sorts skylt får du inte bara kunder, utan rätt sorts kunder. Rätt sorts kunder betyder framgång och pengar. Många som inte har [...]


Bäst marknadsföring på mässan

12 nov 2013

När du varit på mässa har du säkert noterat en hel del intressanta banners visas, men kanske inte tänkt på de tekniska aspekterna av det som gör de fungerar. Rollups är utformade för att vara lätta, lätta att transportera, och kan ändra form efter vad som bäst passar företagets budskap. En rollup är anpassningsbar och [...]


Få ut mer av ditt marknadsföringsmaterial

27 sep 2013

Rollups och liknande banners är ett relativt nytt sätt att annonsera, men mycket effektivt och bekvämt. Och när allt kommer omkring är det resultatet i förhållande till investerade pengar och tid som är allt som spelar roll. Den stora fördelen med rollups är att de är både billiga och attraktiva för publiken. Du behöver inte [...]


4 skäl att använda rollups på mässan

27 sep 2013

Rollups används av många företag och organisationer för olika ändamål som marknadsföring och branding. De används också för olika typer av utställningar och mässor för att uppmärksamma sin närvara för sina kunder och skildra olika typer av produkter och tjänster. Eftersom det finns olika typer av rollups måste man tänka på att välja den rätta [...]


Välkommen!

Denna  webbplats behandlar ämnen som främst är relaterade till Rollups men även andra ämnen som har anknytning till reklam och marknadsföring.