Vikten av att sticka ut med din mässmonter

En branschmässa är ett fantastiskt tillfälle för ett företag att träffa nya kunder och presentera sin verksamhet. Till en mässa kommer ju människor som redan har ett intresse av det område man verkar inom; människor som är nyfikna och kunniga och dessutom intresserade av utvecklingen på området. I Sverige, och framför allt i Stockholm, arrangeras hundratals branschmässor varje år och de handlar om allt från trädgårdsarbete och byggnadsvård till bilar och ny teknik.

Du har säkert bäst koll på vilka som är de viktigaste mässorna inom din bransch. Kanske har du deltagit i mässor och stått och presenterat din verksamhet för intresserade besökare. Då har du kanske också tänkt på att visa mässmontrar lockar fler besökare än andra.

Syns du inte finns du inte

På en mässa räcker det oftast inte att bara ställa sig vid sin monter och hoppas att folk ska stanna självmant. Tänk på att du inte är ensam om att erbjuda det du erbjuder på en branschmässa, utan faktiskt en i mängden. Folk är ute efter det som sticker ut, som verkar nytt och spännande och framför allt, folk drar till sig folk. Det gäller därför att din mässmonter verkligen lockar folk att stanna och att de faktiskt stannar kvar.

Till en början ska montern vara snyggt designad vad gäller skärmar, banderoller och så vidare. Det ska också finnas mycket material för besökarna att plocka bland, och gärna lite gratis merchandise som till exempel kepsar, ballonger, och annat som mässbesökarna kan ta med sig och bära på mässan så att ditt företagsnamn sprids.

Tygpåsar, profilkläder, tröjor med tryck

Att trycka upp företagsnamnet och logotypen på profilkläder som tröjor, hoodies, kepsar, strumpor och så vidare är ett skottsäkert sätt att få ryktet att gå på mässan. Profilkläder är ett typexempel på högeffektiv marknadsföring där du i princip gör människor glada genom att dela ut gratis plagg och samtidigt gör dem till frivilliga reklampelare för ditt företag.

En klar win-win-situation således, och något du definitivt ska satsa på inför mässan. Även andra trycksaker som tygpåsar, vykort, affischer och annat är så klart värt att satsa på så länge det passar ditt företags profil.

Hitta rätt tryckeri för hjälp med din mässmonter

Det finns många tryckerier som som erbjuder tryck av profilkläder, tröjor och tygpåsar med tryck och så vidare. Att trycka på textil går att göra på många olika sätt beroende på vilken typ av design det gäller och vilken kvalitet du är ute efter. Generellt när det gäller profilkläder gäller devisen att hu högre kvalitet du satsar på , desto större chans att folk verkligen bär plaggen och gör reklam för ditt företag. Kort sagt, du får det du betalar för.

27 Mar 2019

Välkommen!

Denna  webbplats behandlar ämnen som främst är relaterade till Rollups men även andra ämnen som har anknytning till reklam och marknadsföring.